Veel gestelde vragen

 

Wat is het verschil met LinkedIn?

Hoe word ik gevonden?

Mijn portfolio is gewijzigd of is onvolledig of onjuist.
Hoe kan ik dit wijzigen?
Wat gebeurt er wanneer ik aangeef 'niet beschikbaar' te zijn?
Wat kan ik doen als ik een waardering lees waarmee ik het niet eens ben?
Kan ik als professional mijn gegevens verwijderen?
Heb ik invloed op de waarderingen?
Kan iedereen mij waarderen?
Als ik een slechte waardering krijg, die onterecht is, wat moet ik dan doen?
Kan ik meerdere vakgebieden gebruiken bij het registreren?
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Hoe kan ik mijn portfolio volledig invullen?
Hoe werkt het waarderen?
Kan ik reageren op een waardering?
Aan welke eisen moet een waardering voldoen?
Wordt de professional geïnformeerd over een waardering?
Kan ik anoniem een waardering plaatsen?
Ik heb een waardering geschreven maar deze wordt niet getoond.
Wat zijn de kosten per jaar?
Moet ik betalen voor het verkrijgen van opdrachten?
Kan ik een koppeling maken met social media?
Kan ik ook adverteren op de site?
Moet ik mij ieder jaar weer opnieuw registreren?
Hoe kan ik mijn registratie opzeggen?
Krijg ik bij opzegging ook geld terug?

 

Mocht uw vraag hier niet bij staan, stuurt u ons een mailtje via het contactformulier.

 

Wat zijn de kosten per jaar?                                                                                                     
U betaalt voor uw portfolio een vast bedrag van € 120,- per jaar. Bij uw registratie komt daar eenmalig € 15,- registratiekosten bij. Bedragen zijn exclusief BTW.
 

Moet ik betalen voor het verkrijgen van opdrachten?                                                         
Nee, u betaalt alleen het vaste bedrag per jaar. Er worden verder geen kosten berekend voor bemiddeling, voor links, voor contacten etc.
 

Hoe word ik gevonden?                                                                                                               
De website is zo ingericht dat u binnen de zoekmachines gevonden zult worden op vakgebied, specialisme, provincie, regio, plaats en naam. Potentiële opdrachtgevers kunnen u via die items vinden, aangevuld met de zoektermen die u zelf kunt definiëren in uw portfolio.
 

Kan ik ook adverteren op de site?                                                                                                                   
Nee, op dit moment is het nog niet mogelijk om te adverteren op de website. Dit wordt wel mogelijk in 2014.

Heb ik invloed op de waarderingen?                                                                                     
U heeft als een Goede Professional geen directe invloed op het waarderen op de website. U heeft bij de uitoefening van uw professie natuurlijk alle invloed op de wijze waarop klanten u waarderen.

Kan iedereen mij waarderen?                                                                                                 
Ja, in principe kan iedereen u waarderen. Om echter misbruik te voorkomen zijn wel enkele zekerheden ingebouwd om dit zoveel als mogelijk te voorkomen. Signaleert u misbruik, laat het ons direct weten via het contactformulier. 

Als ik een slechte waardering krijg, die onterecht is wat moet ik dan doen?                    
Wanneer u een waardering ontvangt waar u het absoluut niet mee eens bent, kunt u dit ons melden via het contactformulier. Wanneer het een bekende klant van u is kunt u zelf contact opnemen. Indien u kunt aantonen dat de waardering geheel onterecht is en/of tegen de gestelde regels is, kunnen wij de waardering voor u verwijderen.

Kan ik meerdere vakgebieden gebruiken bij het registreren?                             
Wanneer u zich profileert met meerdere vakgebieden en specialismen kunt u degenen aanvinken die voor u van toepassing zijn.
 

Wat gebeurt er met mijn gegevens?                                                                                    
Uw gegevens worden alleen gebruikt voor de registratie voor de website en het vullen van uw portfolio. Uw gegevens worden niet gebruikt voor verdere handelsdoeleinden of aan derden verstrekt.
 

Hoe kan ik mijn portfolio volledig invullen?                                                                    
Na afronding van uw registratie ontvangt u een email met daarin uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarmee kunt u inloggen op de website en uw portfolio compleet invullen.
 

Hoe werkt het waarderen?                                                                                                   
Als u een waardering voor een goede professional wilt opstellen dan zoekt u de betreffende professional met behulp van het zoekmenu en klikt u op de knop [schrijf een review]. Vervolgens vult u het waarderingsformulier in. Nadat u uw formulier hebt ingezonden, ontvangt u een email waarmee u uw waardering dient te bevestigen. Om de email naar u te kunnen verzenden, wordt gevraagd uw emailadres en naam in te vullen. De betreffende professional ontvangt een mail met uw waardering. Uw emailadres wordt niet getoond en niet verzonden.
 

Kan ik reageren op een waardering?                                                                                   
Nee, u heeft niet de mogelijkheid te reageren op een waardering. Wel kunt u ons een verzoek doen toekomen uw reactie te versturen naar de betreffende reviewer.
 

Aan welke eisen moet een waardering voldoen?                                                             
Het is de bedoeling dat u waardeert op basis van eigen ervaringen en belevingen met de betreffende professional. U dient zich bij het waarderen te houden aan de wettelijke regels,de algemene fatsoensnormen en de op de site vermelde gedragscode. Grievende en beschuldigende teksten worden niet geaccepteerd en verwijderd van de site. 

Wordt de Professional geïnformeerd over een waardering?                                        

De betreffende professional ontvangt na uw waardering een mail met de melding dat hij is gewaardeerd. Uw emailgegevens worden hierbij niet meegezonden. Wanneer een professional aanleiding ziet contact op te nemen met u, dient hij hiervoor een verzoek in te dienen bij eengoedeprofessional.nl en nemen wij contact met u op.

Kan ik anoniem een waardering plaatsen?                                                                       

Waarderingen worden met vermelding van uw naam  op de website geplaatst. U kunt er voorkiezen alleen uw voornaam of alleen uw achternaam te vermelden. Uw emailadres is alleen bekend bij de organisatie van eengoedeprofessioanl.nl en wordt alleen voor de correspondentie met u gebruikt.

Ik heb een waardering geschreven maar deze wordt niet getoond.                        
Uw waardering wordt geplaatst nadat u deze per mail heeft bevestigd. Na het invullen van uw waardering ontvangt u een email waarin u wordt gevraagd uw waardering te bevestigen. Mocht u onverhoopt die mail niet ontvangen kan het zijn dat het emaildres onjuist of onjuist ingevuld is. 

Na bevestiging van uw waardering wordt deze op de site geplaatst.
Mocht uw waardering niet aan de gestelde criteria voldoen kan deze op verzoek van de betreffende professional van de site worden verwijderd.
 

Mijn portfolio is gewijzigd of is onvolledig of onjuist. Hoe kan ik dit wijzigen?

Met behulp van de u toegezonden gegevens kunt u inloggen en kunt u uw portfolio aanpassen. Mocht u problemen of vragen tegenkomen, kunt u ons berichten via het contactformulier.

Wat gebeurt er wanneer ik aangeef 'niet beschikbaar' te zijn?                                 

Wanneer u aangeeft niet beschikbaar te zijn, blijft uw account nog steeds actief, echter weten toekomstige opdrachtgevers dat het op dit moment geen zin heeft contact met u op te nemen voor een nieuwe opdracht.

Wat kan ik doen als ik een waardering lees waarmee ik het niet eens ben?           
Na iedere waardering ontvangt u als professional een mail met de melding dat u bent gewaardeerd. Mocht er een waardering geplaatst zijn die niet aan de gestelde criteria voldoet, laat het ons via het contactformulier weten. In die gevallen zullen wij de betreffende waardering verwijderen. eengoedeprofessional.nl controleert waarderingen niet op waarheid. Mocht u aannemelijk kunnen maken dat een ingevulde waardering pertinent onjuist is, zullen wij contact op nemen met de waardeerder en hem verzoeken contact op te nemen met u. Of indien de reviewer bekend is, kunt u zelf contact opnemen. In die situaties worden waarderingen verwijderd na toestemming van reviewer.
 

Kan ik als professional mijn gegevens verwijderen?                                                       
Wanneer u niet langer geregistreerd wilt blijven stuurt u ons een verzoek uw gegevens te verwijderen. Betaalde bedragen worden niet vergoed. Binnenkort krijgt u als professional wel de mogelijkheid uw portfolio tijdelijk 'uit' te zetten zodat deze niet zichtbaar is. Wij zullen u daarover informeren.

 

Wat is het verschil met LinkedIn?                                                                                        
Er zijn enkele belangrijke verschillen met LinkedIn. Dat zit in het verschil van waarderen, waarbij klanten een Professional op verschillende vergelijkbare punten kunnen waarderen. En het zit in het verschil van zoeken en vinden. Op LinkedIn wordt iemand gevonden wanneer zijn of haar naam bekend is. Op een Goede Professional staan alle verschillende Professionals in categoriën vermeld en kan een bezoeker van de site heel gericht en verfijnd zoeken op tal van criteria als naam, functie, expertise, plaats etc. De zoekfunctionaliteit is zodanig ingericht dat zoekmachines bezoekers rechtstreeks leiden naar de gezochte professionals.
Op LinkedIn is het niet mogelijk rechtreeks contact te maken met iemand die niet direct gelinkt is. Op een Goede Professional kunnen alle toekomstige klanten en opdrachtgevers rechtstreeks eenvoudig en zonder bemiddeling contact opnemen met de betreffende Professional.

Kan ik mijn portfolio koppelen aan social media?                                                        
Ja, u kunt op uw eigen portfolio rechtstreeks een koppeling maken met diverse social media door uw eigen specifieke url in te geven.

Moet ik mij ieder jaar weer opnieuw registreren?                                                    

Nee, registratie is eenmalig en wordt ieder jaar stilzwijgend met een volgend jaar verlengd. De factuur voor het volgende jaar ontvangt u twee weken voor het verstrijken van het lopende jaar.

Hoe kan ik mijn registratie opzeggen?                                                                        

U kunt uw registratie schriftelijk per jaar opzeggen, uiterlijk één maand voor het verstrijken van het lopende jaar. Latere opzegging betekent automatisch dat u voor het volgende jaar dient te betalen voor uw registratie. Om op te zeggen stuurt u hiervoor een mail naar info@eengoedeprofessional.nl 

Krijg ik bij opzegging ook geld terug?                                                                       

Nee, er vindt geen restitutie van betaalde gelden voor registratie plaats. U betaalt per jaar, wanneer u gedurende het jaar uw registratie opzegt, blijft deze vermeld tot het eind van het lopende jaar.