Een goede Portfolio
De eerste indruk van u wordt meer en meer digtitaal opgedaan. Alvorens u een nieuw contact lijfelijk ontmoet is de kans groot dat uw gesprekspartner u heeft "gegoogled".
In deze huidige tijd wordt voor u als professional een goede reputatie steeds belangrijker. Toekomstige opdrachtgevers beoordelen u mede op de ervaringen van uw voorgaande klanten. Zorg voor een goede aantrekkelijke portfolio en laat uw klanten dit onderschrijven. Daarmee werkt u actief aan uw eigen reputatie.
Uw zichtbaarheid en uw actieve houding op internet dient aansprekend te zijn om een eerste goede indruk te geven van wie u bent, wat u doet en wat u wilt betekenen.
Een goede Portfolio is gericht op dat wat u vandaag en morgen wilt betekenen voor toekomstige opdrachtgevers. In het open tekst veld kunt u uw eigen verhaal presenteren.
Met een helder en goed beschreven Portfolio laat u zich van uw beste kant zien.
Onderstaand enkele vragen waarvan u de antwoorden kunt gebruiken om uw protfolio zo te vullen dat toekomstige opdrachtgevers weten wie zij voor zich hebben en weten wat u drijft en wat u voor hen kunt en wilt betekenen.
- Waarom doet u wat u doet?
- Wat is uw unieke bijdrage?
- Waarin bent u authentiek?
- Waar ligt uw passie?
- Wat zit uw kracht, uw sterke punten?
- Wat wilt u graag betekenen?
- Wat is uw meerwaarde?
Bovenstaande vragen zijn een hulpmiddel om uw portfolio te versterken en u te onderscheiden.
Onder werkervaringen kunt u beschrijven wat u heeft betekent, wat uw verantwoordelijkheden waren en wat u heeft opgeleverd in voorgaande functies en/of opdrachten.